Comunicat/invitatie:
Scoala Gimnaziala
“Iorgu Iordan” Tecuci,
In colaborare cu
“atelierele de
creatie ale poetei angela baciu”
Va invita in data de 1
aprilie, 2013, ora 13.00 la evenimentul:
“IN
LABORATORUL UNEI CARTI – ATELIER DE LECTURA SI CREATIE”
Invitat de onoare:
D-na Angela BACIU – scriitor,
publicist, manager cultural
Titlul
activităţii : ”În laboratorul unei cărţi – atelier de
lectură şi creaţie”
Coordonator : Jalbă Ecaterina
Membri: Dimofte Andreea, Coman
Laura, Constandache Paula, Călianu Marcela
Data desfăşurării: 1 aprilie 2013
Durata activităţii: 3 ore
Grupul ţintă: clasele a V-a A, B, aVI-a A, B, C
Parteneri implicaţi: scriitoarea Angela Baciu; Biblioteca
şcolară ”Iorgu Iordan”( bibl. Niculescu Adriana / administr. Vasilache Mihail)
Obiective :
a.
Să înţeleagă semnificaţia globală a unui mesaj
ascultat;
b.
Să-şi dezvolte imaginaţia şi curiozitatea,
manifestând iniţiativă în comunicare faţă de situaţiile prezentate în textul literar ;
c.
Să-şi exteriorizeze trăirile şi sentimentele
într-un mod original, participând la dialog;
d.
Să manifeste creativitate în elaborarea unui
text scris pe baza unui fragment lecturat;
e.
Să lectureze fluent un text;
f.
Să-şi exprime impresiile declanşate faţă de
prezentarea faptelor.
Resurse:
a.
Umane:
50 elevi, cadre didactice, parteneri, mass-media;
b.
Materiale:
cărţi de lectură, afiş, coli fleep-chart, markere.
Descrierea activităţii / proiectului concursului etc. (succint):
a.
Activitate de deschidere: Moment liric : „Limba noastră-i o comoară” ,
organizat de prof. Călianu Marcela
b. Invitat poeta Angela Baciu –
dezbatere: „ În laboratorul unei cărţi”
c. Prezentarea cărţii / impresii : „Vis
de copil”, autor eleva Tăbăcaru Adina
d. .Analiza etapelor de redactare
a unui text / a unei cărţi.
e. lectura selectivă a unor fragmente de text, punct de plecare pentru
redactarea unor compuneri;
f .Implicarea elevilor
în dialog
g.Concluzii legate de activitate.
Rezultate:
a.
Elevii vor cunoaşte impresiile unor scriitori;
b.
Elevii vor învăţa să-şi exprime opinia pe marginea unui subiect de discuţie;
c.
Elevii vor
valorifica experienţa câştigată în urma acestei activităţi în orele
de limba şi literatura română.
Modalităţi de evaluare a activităţii:
a.
Discuţii profesor- elevi;
b.
Compuneri / eseuri / poezii / proză
c.
Redactarea unor cvintete legate de temă.
d.
Redactarea unor articole în revista şcolii şi în
mass - media
Sugestii,
recomandări:
Director, Consilier
educativ,
Prof. Jalbă Ecaterina Prof. înv. primar Viorica Sava