Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



vineri, 25 noiembrie 2011

George ALMOSNINO - in memoriam, 2011

Pe data de 24.11.1994 s-a stins din viata poetul George Almosnino - sotul poetei Nora IUGA (Eleonora Almosnino) si tatal balerinului si maestrului de balet Tiberiu Almosnino.
Opera:
- "Laguna" (1971)
- "Nisipuri miscatoare" (1979)
- "Omul de la fereastra" (1982)
- "Poeme din fotoliul verde" (1984)
- "Marea liniste" (1995) postum

poeme:

Niciodata nu am stiut

serile acestea lungi cand nimic nu se intampla
sub tacutul plafon sub fixitatea la fel de tacuta a orizontului
serile acestea senzoriale inchise si triste de parca stau
intr-o cutie una din acele mari cutii de carton din camera mea
serile acestea statice triviale monotone si dezolante
niciodata nu am stiut de unde apar de unde pot veni
serile acestea inselatoare niciodata deslusite aproape eterne

Ecoul vechilor serate

sub memorie miros de feriga
reprosuri tarzii ale unor titere sparte
mama mea tanara avea o masina de tocat
cu pasi de dans se apropia ceata de groapa gradinii
prin somn radeam el era mai mare decat mine
toti erau mai mari mancam agrise
ura incretita in cerul gurii si mai departe
ecourile acelea dezordonate circumvolutiile
unui creier care se straduia sa petreaca.

Siesta in cartierul dupa-amiezelor linistite

las lucrurile sa pluteasca
nimeni nu ma cunoaste stau si mananc dropsuri
mi se scurge saliva la marginea buzelor
aleea este goala apare o bicicleta
pe ea un magar cu o lalea in gura
se indeparteaza din ce in ce mai rarefiat
ma intind pe banca sant un plumb rosu
mic si neinsemnat ca soarele
apare si o pisica ce-mi contempla fericirea
zarindu-ma acolo o nimica toata

* "Oricum, cand va parasi "politica literara" in favoarea abordarii efective a literaturii care se scrie astazi in Romania, critica noastra, ma repet, "de specialitate", va avea surpriza sa descopere in George Almosnino pe unul dintre cei mai profunzi si expresivi poeti ai contemporaneitatii" (Liviu Antonesei)

* "George Almosnino e un bizar Belikov, "omul in cutie" cehovian, care isi transpune mania intr-un acut lirism" (Ghe.Grigurcu)

* "As spune ca tot ce scrie acest tulburator poet despre orasul sau - oras prieten sau dusman, slavindu-si ori tradandu-si poetul, facand ce-i vine si ce are chef -, tot ce imagineaza in acest spatiu familiar e remarcabil" (Florin Mugur)

(selectie publicata cu acordul poetei Nora Iuga)