Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



duminică, 25 septembrie 2011

Cata iubire putem darui...sa daruiesti si sa nu astepti nimic in schimb...

foto 1: (de la dreapta) Angela RIBINCIUC, Angela BACIU si Vali CRACIUN,
Libraria "Lumina", 24 sept,2011, "Lecturi Poetice Mondiale"




foto 2: (de la dreapta) Angela RIBINCIUC, Angela BACIU, Vali CRACIUN, Dana CAPOTA, Lizeta SUSANU (mama Angelei Baciu) si Coriolan PAUNESCU

Ei, iata, cum ne apropiem si de sfarsitul lui septembrie. Cand trece atat de repede timpul si unde se duce oare? Am atat de multe lucruri sa va povestesc, am avut o luna plina de evenimente, unele pe care le-am organizat eu, altele la care am fost invitata si, din pacate, n-am putut ajunge, altele…dar, sa le iau pe rand.

Cum sa fac sa imi ajunga timpul? ma intreb… o sa incep cu Campania “AVON – 125 FEMEI PENTRU SCHIMBARE” din care am facut si eu parte, va multumesc tuturor pentru voturi si like-uri, pentru mail-urile si scrisorile voastre, am cunoscut destine splendide, femei frumoase, talentate si foarte puternice, sper sa tin legatura cu toate aceste minunate doamne si le felicit pentru uriasele lor inimi. Daca veti citi despre carierele acestor 125 de femei, veti vedea ca avem atat de multe valori in jurul nostru, din toate domeniile, ce merita cunoscute, de la fiecare avem ceva de invatat, indiferent de varstele pe care le au. A fost si GALA AVON 125, unde, din pacate, n-am putut onoara invitatia, a trebuit sa fiu in alta parte, dar am auzit ca a fost foarte frumos si felicit intreaga echipa pentru tot ce a facut pentru noi, sper sa mai fie si alte campanii, cu drag le voi sustine si voi fi alaturi.

Apoi au fost cateva spectacole speciale marca IRINA SARBU unde iar n-am putut ajunge (dar, o sa ajung eu!), spectacole extraordinare cu iz interbelic unde va invit cu mare drag sa mergeti, am fost la un targ de carte, cateva lecturi publice si, desigur, m-am mai intalnit cu publicul.

Am inceput o serie de noi Ateliere Lucrative intitulate “maini dibace” pentru copii talentati, cat si pentru copiii si adolescentii cu dizabilitati, este extraordinar sa ii vezi cat de seriosi si implicati sunt atunci cand lucreaza, cata pasiune si darnicie au in ei. Ma asezam la fiecare masa de lucru in parte si ii priveam in ochi: fiecare lucra cum putea, important era…zambetul. Atat de fericiti pareau si se simteau atat de utili, era extraordinar pentru ei ca faceau parte dintr-un proiect si, mai mult de atat, aveau si un scop: in timpul atelierelor micutii artisti si-au si vandut obiectele confectionate chiar de ei (bratarile prieteniei, vaze, borcanase, margelute, felicitari, s.a.). Ce credeti ca au facut cu banutii? Cele doua fundatii (de unde apartin copii) si cu care am colaborat atat de bine i-au ajutat pe copii sa le cumpere rechizite si tot ce le trebuia pentru inceputul anului scolar. Multumesc Fundatiei “Impreuna”, Asociatiei Filantropice “Sf.Antonie cel Mare” si Fundatia “Inima de copil” pentru buna colaborare in proiectele de pana acum.

Asa cum v-am obisnuit, incerc sa dedic ziua de joi proiectului meu intitulat “Joia de Poveste” – in aceasta luna am avut tema “Adolescentul de azi intre carte si kitsh”. De data aceasta am colaborat cu o instructoare de dans si canto (si solista) la CCSG d-ra Andreea IGNAT, cu care am pus la cale cateva simulari, proiectul nostru fiind unul educational. M-am intalnit cu adolescentii la Libraria “Humanitas” din Galati, acolo ei au avut ocazia sa inteleaga ce inseamna o librarie si cum sa te comporti acolo, cum sa cauti o carte si…cat de importanta este cartea in viata noastra. Am discutat despre carte versus internet, adolescentii s-au “jucat” putin, imaginandu-si ca sunt jurnalisti si le-au pus intrebari cititorilor aflati in librarie. Multumesc echipei de la cafeneaua literara pentru faptul ca este atat de deschisa proiectelor culturale.

Inca o idée mi-a venit atunci cand o scoala galateana mi-a propus colaborarea pentru un proiect intitulat “Masca decorativa – in imaginatia copiilor”. Nu mica mi-a fost mirarea cand o echipa de copilasi de la Scoala nr.7 mi-a adus 22 de masti traditionale (pe diferite teme) unele mai frumoase ca altele, astfel, s-a nascut o adevarata expozitie ce va fi deschisa pana la finele anului la Casa de Cultura a Sindicatelor Galati. La deschiderea expozitiei, micutii talentati au demonstrat cat de mult iubesc traditiile romanesti spunand ghicitori, cantecele, poezii si dansuri din diferite zone ale tarii.

Am terminat de realizat si o noua expozitie de fotografie inedita intitulata “Spectacole si evenimente la Casa de Cultura a Sindicatelor Galati”, editia a III-a, in care ii putem vedea “la lucru” pe copiii si adolescentii care merg la cursurile de canto, pian, acordeon, dansuri, balet si multe altele, expozitia fiind realizata impreuna cu echipa de la Departamentul Cultural Artistic de la Casa de Cultura a Sindicatelor Galati. Ce poate fi mai frumos sa-I vezi pe acesti inimosi care muncesc din rasputeri, pe langa scoala, sa faca ceva frumos si constructiv.

A venit toamna si trebuia sa ma ocup de o noua colecta de carte, de data aceasta am intitulat-o “Pretuieste cartea…si ea te iubeste”, sunt uimita cata lume sprijina aceste campanii, zilnic vin oameni care intreaba ce fel de carti sa stranga, unde sa le aduca, unde va ajunge cartea, mesajul meu este inteles atat de bine si suntem fericiti ca putem sa aducem un zambet copiilor care au nevoie de carti. Campania noastra se extinde acum si in scolile din satele si comunele invecinate, iar pe viitor, daca vor fi voluntari (si cred ca vor fi!) care sa ne ajute, o sa organizez si o colecta de calculatoare pentru copiii nevoiasi.

Ieri am trait clipe deosebite, cand am putut darui lumii intregi…o ora de Poezie…am fost extrem de onorata sa fiu organizatoarea unor lecturi poetice mondiale…va spun, am trait o poveste minunata. Am fost si noi, Romania, pentru o ora, in circuitul international intr-un proiect de exceptie. Chiar pe 24 septembrie, in aceeasi zi au avut loc 874 de lecturi poetice din 540 de orase si 107 tari , sustinand lecturi 100 000 de Poeti ai Schimbarii. Spiritul si bucuria acestei sarbatori le-am adus prin versul celor ce au citit: Angela RIBINCIUC, Vali CRACIUN, Aline Beatrice CHESCA si subsemnata. De fapt, aceasta Miscare Poetica Mondiala (W.P.R.) a fost fondata in Medelin (Columbia) pe 9 iulie 2011 si, in atat de putin timp, in aproape trei luni, a reusit incorporarea a numeroase lecturi, organizatii si festivaluri de poezie. Fiecare dintre noi am venit la Libraria "Lumina" cu o particica de viata si vers, am venit cu increderea si credinta ca Poezia ne poate face mai buni, mai blanzi, mai iubitori… A citit si poetul Coriolan PAUNESCU un poem de suflet, iar cativa din public au subliniat importanta organizarii unor asemenea evenimente. Le multumesc tuturor care ne-au fost aproape si, chiar daca nu a fost prezent un public numeros, sper ca poezia, arta si frumosul sa ne pastreze din curatenia sufletului.

Mai am putin si termin un nou manuscris, o sa va povestesc mai tarziu despre ce e vorba..
Pana atunci, aveti grija de voi si sa va bucurati de Clipa...



http://www.feminis.ro/bloguri/angela.baciu/fara-categorie/cata-iubire-putem-darui-sa-daruiesti-si-sa-nu-astepti-nimic-in-schimb-2346