Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



sâmbătă, 19 februarie 2011

Nora IUGA va citi la Craiova

Momente de poezie cu Nora Iuga
Cultura - Mirela MARINESCU

Poeta, prozatoarea şi traducătoarea va păşi pentru prima dată pe scena Teatrului Naţional „Marin Sorescu“din Craiova, în cadrul proiectului cultural „Duminici de poezie în teatru“

Emoţia întâlnirii cu un public pe care nu îl cunoaşte, dar şi curiozitatea de a descoperi un oraş nou sunt sentimentele care năpădesc sufletul marii iubitoare de frumos. Va păşi pe scena bătătorită de succes a Teatrului Naţional „Marin Sorescu“, duminică, de la ora 11.00, pentru a aduce în mijlocul îndrăgostiţilor de cuvinte legate de rime, creaţiile sale. „În viaţa noastră există foarte mult hazard. Nu am avut ocazia să vin la Craiova. E o emoţie, dar în acelaşi timp şi o mare curiozitate să vin să descopăr şi să cunosc Craiova.
Le voi pregăti celor care vor alege să petreacă în compania mea câteva ore bune, duminică, un program destul de încărcat. Mi-e teamă să nu fie prea mult. Voi citi din volumele mele de poezii, reeditatea la «Casa de pariuri literare», «Spitalul manechinelor», «Dactilografa de noapte». De asemenea, voi lectura câteva pagini din ultimul meu volum, «Berlinul meu e un monolog», o carte mozaic care înfăţişează diverse aspecte ale Berlinului, unele entuziasmante, altele deprimante. Voi aduce în faţa publicului ambele aspecte“, a mărturisit poeta.
Regalul poeziei va fi „condimentat“ şi cu discuţii libere, întrebări ce vor curge, poate, din sală, într-un dialog plin de învăţăminte, într-o întâlnire moderată de poetul Nicolae Coande.
„Sunt extrem de curioasă de discuţiile care sper că se vor naşte, căci nimic nu-mi place mai mult decât să dialoghez, să povestesc din lunga mea experienţă de viaţă. Îmi place chiar mai mult decât să citesc din opera mea“, a mai precizat Nora Iuga.
Iubitorii de poezie vor putea lua autografe pe volumele de poezie recent reeditate „Spitalul manechinelor“, „Dactilografa de noapte“, „Autobuzul cu cocoşaţi“.
De asemenea, cei care vor dori să descopere Berlinul Norei Iuga vor avea ocazia să-şi procure volumul apărut în colecţia „Jurnale şi memorii“. Poezia, frumosul se vor face auzite în sala mică a Naţionalului craiovean, scriind un episod din multe altele care vor continua să ne amintească faptul că „poezia este un animal nobil, care evadează tot mai mult din cursa lui selectă şi se încrucişează permanent cu alte rase, dând naştere unor forme noi de existenţă. Poezia nu va muri niciodată… pentru că poezia este legată indestructibil de iubire, şi fără iubire nu se produce omenire.
Aşadar, poezia trebuie să trăiască până la sfârşitul lumii“, după cum spunea chiar Nora Iuga.

Nora Iuga, o activitate presărată cu distincţii

Nora Iuga s-a născut la Bucureşti, a absolvit Facultatea de Filologie, secţia Germanistică (1948), este scriitoare liber-profesionistă şi traducătoare.
I-au fost acordate Premiul „Friedrich Gundolf“, în 2007, de către Deutsche Akademie für Sprache und Dichtung, cinci premii ale Uniunii Scriitorilor în anii 1981, 1994, 1998, 2001, 2006 şi numeroase alte premii ale unor oraşe şi reviste din ţară. În 2009, Nora Iuga a obţinut diploma „Una dintre cele mai frumoase cărţi apărute în anul 2007 în Germania“ pentru antologia de poezie „Gefährliche Launen“ (Capricii periculoase).

sursa: http://www.gds.ro/Cultura/2011-02-19/Momente+de+poezie+cu+Nora+Iuga