Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



duminică, 17 octombrie 2010

Festivalul Culturii Indiene "NAMASTE INDIA" 2010, II









Un nou festival tocmai s-a incheiat, este vorba despre “Namaste India” – Festivalul Culturii Indiene, ediţia I, Bucuresti 2010.
Asociaţia socio-culturală InterAct cu susţinerea Ambasadei Indiei la Bucureşti, a Indian Cricket and Cultural Club Bucharest (ICCB) şi Comunităţii indiene din România au organizat Festivalul Culturii Indiene: “Namaste India”, 9-16 octombrie 2010, Bucureşti.
Activităţile acestui festival au promovat in egala masura literatura, dansul, muzica, filmul, spiritualitatea, călătoriile, gastronomia, arta, urmărind sa ofere publicului experienţe magice, de neuitat.
In cele opt zile de festival m-am bucurat sa vad si in tara noastra un festival dedicat Indiei cu tot ce inseamna ea. Targul s-a deschis la Afi Palace Cotroceni cu o parada minunata de costume traditionale indiene – tinute completate de accesorii, machiaj – lansari de carti si reviste, vizitatorii bucurandu-se din plin de toate elementele, expozitiile, demonstratiile pregatite de organizatori.
Desigur ca nu putea lipsi si un targ bogat de produse indiene – am achizitionat decoratiuni, accesorii indiene, bijuterii, mirodenii, ceaiuri traditionale, obiecte deco, muzica, filme, produse ayurvedice, cosmetice din plante, hainute, incaltaminte, saluri de casmir si multe altele.
Am vazut si demonstratii de bucatarie traditionala, gustand din toate bunatatile indiene, fashion show, degustari de ceaiuri calde, menite sa te relaxeze si sa te bucure, am invatat despre arta purtarii sariului, workshop-uri de dans, expozitii de fotografie, povesti misterioase de calatorie, muzica clasica indiana si am cunoscut diferiti autori ce si-au lansat cartile chiar la targ.
Am reusit s-o ascult prezentandu-si cartea pe Mihaela Gligor, am cunoscut-o chiar la standul personal de carte pe Carmen Ciubota alias Sapnaa, ne-am fotografiat si am facut schimb de carti si autografe. Am vazut si diferite colaje de momente muzicale si coregrafice cu artisti romani si indieni, cine dorea putea sa faca si o vizita la un muzeu Indian al figurilor de ceara – cum ne spunea si programul manifestarilor.
Parteneri media ai festivalului au fost: Radio România Cultural, The One, Ce se intampla doctore?, Naţional TV, Radio Guerilla, Radio France International, TVR Cultural, Muzeul Satului, metropotam.ro, metropotravel.ro, port.ro, kudika.ro, bookblog.ro, 121.ro, descopera.ro, ilovehandmade.ro, 4arte.ro, onlinegallery.ro, bucharestexpat.com, Tribuna Învăţământului, unica.ro
Parteneri: Casa ONU, Centrul de artă Euterpe, Afi Palace Cotroceni, Asociatia Româno-Indiană, Ramayana Cafe, British Council, Casa de Cultură a Studenţilor, Centrul Cultural Tansen, Studioul de teatru şi film european Valentin Stanciu Ltd, Fundaţia Coresi, Cartel Alfa, viajoa.ro, Editura Sapnaa Art, Editura Taj, Himalaya Herbals, Restaurantul Agra Palace, Sophia Incredible India, Satya, Editura Herald, Incredible Indian Art, Editura Cununi de Stele, Sahaja Yoga România, Herba Ayurvedica, filmindian.ro, Eva Expo Universul Indiei, India Bijoux, Editura "Casa cartii de stiinta" - Colectia Biblioteca Indiana, Plethico, Magazinul Varsator, AM - ROH Universul Indiei, Musafir by Amarjit, Tree of Life, Chado, Star Ayruveda, Ayurmed, GreenTea, Hotel Răzvan, mediadocs.ro, http://www.naturalwellness.ro/
A fost o bucurie pentru mine sa fiu alaturi de echipa organizatorica si pentru reusita evenimentului am oferit si o Diploma de Excelenta din partea Casei de Cultura a Sindicatelor Galati si a "Atelierelor de lectura ale poetei Angela Baciu".
A fost o editie pe gustul tuturor, expozantii si artistii s-au bucurat si ei alaturi de vizitatori, iar echipa de tineri voluntari care au contribuit la buna organizare au dat dovada de mult profesionalism si seriozitate.
Organizatorii se pregatesc deja pentru editia din 2011.
(fotografiile postate sunt realizate de iulia & doru leu)