Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



miercuri, 16 martie 2011

a fost 14

sunt nascuta pe 14 (de fapt pe 13 spre 14!). e zi norocoasa o zi de sambata. in calendar scria asa: Cuv. Benedict din Nursia; Sf. Mc. Alexandru din Pidna (Sâmbăta Sf. Teodor - Pomenirea morţilor) (Dezlegare la ulei şi vin). am fost nascuta noaptea mama zice ca era cerul plin de stele si carul mare o privea curios. mama era tanara si atat de frumoasa.
o sa va povestesc candva si despre copilaria mea din Braila frumoasa - orasul meu natal - am primit toate urarile voastre de la multi ani, am primit un inel, ce zic o bratara de urari, scrisori, mesaje si mail-uri (ce ne faceam fara internet!), am primit si carti postale vintage, trandafiri si orhidee, un album fotografic, voaluri colorate si bijuterii cu pietre vechi, am primit toate gandurile voastre bune si m-am bucurat sa va stiu asa aproape, va multumesc tuturor.

iata si un...dialog de ziua mea:

“LA MULTI ANI!” poetei ANGELA BACIU

“ Non, je ne regrette rien”


In generosul apartament din centrul vechi al orasului G.,plin cu carti, flori, tablouri si lumanari, Angela discuta cu… cealalta Angela, cum ii place sa-I spuna, se cunosc de mult, dintr-o adolescenta incuiata undeva intr-un cufar cu amintiri. Aici locuieste si scrie Angela atunci cand sta in Galati, dar, ea vine de la Braila si traieste acolo unde o poarta pasii, se imparte intre Galatiul adoptat, Bucurestiul vechi si toate orasele lumii…
*****
1. Galatenii si nu numai, te stiu ca poet , publicist si promotor cultural.
Spune-ne cate volume publicate ai si cum reusesti, in vremurile dificile pe care le traversam cu totii, sa scrii si mai ales sa publici.
- Nu m-am indepartat niciodata de oameni si nu m-am abatut de la drumul meu. In viata pasii te poarta pe multe drumuri, strazi, orase, oamenii te privesc in felul lor si tin, poate la tine, cu bune, cu rele, important este sa stii care iti este drumul, cu toate ca avem mari incercari prin care trecem, unele fara iesire, altele cu mai multe iesiri, dar prin puterea pe care am primit-o, dorinta de a-I ajuta pe ceilalti, incapatanarea de a arata lumii ca poti face ceva bun, bucuria fata de aproapele tau, am invatat foarte repede si timpuriu ca trebuie sa-ti porti crucea pana la capat, oricum ar fi ea, sa fii alaturi de cei dragi indiferent de momentul prin care treci, indiferent de viata pe care o ai, e pretioasa, amintirile merg cu tine peste tot si te bucuri la fiece pas de tot ce primesti. Ei da, non, je ne regretted rien – vorba cantecului.
Am debutat literar in 1987 in revista “Amfiteatru” cu un grupaj de poeme publicate, impreuna cu o cronica frumoasa, de regretatul critic literar Radu G.Teposu, a urmat debutul editorial in 1994 la Ed.Porto Franco – director era pe atunci regretatul poet Ion Chiric, de atunci si pana in prezent am publicat 13 (!) volume de poezie, 2 volume publicistice si 1 carte de poezii pentru copii, numeroase premii nationale si internationale si 2 premii ale U.S.R pentru poezie – filiala Bacau si pentru publicistica – filiala Iasi.
In poezie ma inspir din tot ce inseamna viata: chipurile oamenilor, natura, marea, zambetul mamei mele, increderea tatalui, cartile citite, sentimentul ca sunt iubita si inteleasa, ei, da, sunt o femeie impacata cu sine si implinita.
Am cunoscut foarte multi oameni interesanti, i-am intervievat de-a lungul timpului: de la Eugen Simion la Emil Manu, de la Constantin Ciopraga la Mircea Cartarescu, de la Ana Blandiana, Nora Iuga si Nina Cassian, iar lista este foarte lunga, toti acesti oameni au trecut prin viata mea, iar de la fiecare am invatat ceva bun, am avut intotdeauna o imensa dorinta de a cunoaste oameni noi si interesanti, de a le fi in preajma si de a aduna, arhiva tot ce inseamna destinele lor: interviuri, pagini de jurnal, fotografii, corespondente, s.a., pe unele le-am publicat in cartile mele publicistice.
Mi-e drag sa scriu si poezii pentru copii, cat si texte pentru spectacole-lectura, tocmai pregatesc pentru acest an un asemenea proiect, la momentul respectiv o sa va spun cu ce teatru voi lucra.
Ca promotor cultural ma implic cu mare bucurie in tot ce inseamna dezvoltare, descoperire, comunicare, promovare culturala. De cativa ani prin “Atelierele mele de lectura” merg prin scoli si licee si ma intalnesc cu elevi talentati, pentru a descoperi noi talente, apoi am avut proiectul “GalART pentru tineri”, “Povestitorii de pe Strada Domneasca”, “Poetele orasului Galati” in mai multe editii, periodic pregatesc emisiunea mea “Dialogurile poetei Angela Baciu” si am avut multe intalniri si lecturi publice la Libraria “Humanitas” intr-un proiect personal intitulat “Serile de pe Strada Balcescu” sub egida U.S.R.filiala Iasi.; in acest an promovez un nou proiect “Colectia Poem” prin care organizez seri de poezie si muzica in spatii underground.

2. - Esti nelipsita de la toate festivalurile si simpozioanele literare din tara. Cum faci sa ajungi de fiecare data peste tot? Ce ai invatat dupa toate experientele literare pe care le-ai avut, cum te-au ajutat in devenirea ta?
- Incerc sa onorez toate toate invitatiile, am prieteni, buni colaboratori cu care lucrez foarte bine, nu reusesc sa ajung peste tot, dar sunt intalniri memorabile, unde intalnesti oameni frumosi pe care vrei sa-I ai aproape si sa le afli povestea. Si fiecare intalnire, iesire in public ajuta la cunoasterea publicului, inseamna o calatorie, esti mai aproape atat de cititor, cat si de ceilalti autori, le cunosti cartile, modul de a scrie si citi.

3. -Spune-ne cateva cuvinte despre lecturile publice din acest an.. Scrii haiku, ce te atrage la acest gen?
- Si in acest an voi avea diverse participari la targuri, festivaluri si voi avea si intalniri cu publicul, unele chiar in Galati, Braila, Focsani, Iasi, cateva la Bucuresti si in toamna voi avea (acum stabilesc toate detaliile) lecturi in Spania si Italia, la timpul respectiv va voi anunta unde voi merge. Lecturile sunt importante pentru mine, atunci esti fata in fata cu cititorul tau, il simti asa cum am mai spus, ii raspunzi la toate intrebarile, dai autografe si legi noi colaborari.
Poezie haiku scriu de multa vreme, am publicat un volum la ed.Dacia “Tinerete cu o singura iesire” si va urma si alt volum, texte haiku au fost folosite si in diferite expozitii de fotografie nationale si internationale.

4. -In calitatea ta de consilier cultural la Casa de Cultura a Sindicatelor ai o activitate foarte bogata. Cum recepteaza galatenii evenimentele pe care le organizezi?
- Profesional sunt multumita, ma implic cu sufletul in tot ce fac, cei ce ma cunosc stiu acest lucru, unii spun ca nu pot tine pasul cu mine, ca sunt mult prea energica si vreau sa fac multe lucruri, poate e adevarat, dar avem atat de multe de facut si de oferit. Lucrez la CCSG cu o echipa de oameni minunati, colegii mei se implica si ei in tot ce fac, suntem uniti si vrem sa facem lucruri frumoase pentru urbe, Urmariti blogul nostru si acolo veti vedea parte din ce facem: concursuri de poezie, proza, poezie haiku, desene, fotografie, expozitii de obiecte lucrate, de fotografie, organizam targuri, periodic cenaclul “Ion Chiric”, organizam colecte de carte, de jucarii, sustinem prin ansamblurile noastre deja cunoscute “Estrada Copiilor” & “Tinere talente” spectacole caritabile, aniversare, organizam evenimente atat pentru copii, cat si pentru parinti si bunici, participam la concursuri locale si nationale de muzica, dansuri, participam in diferite emisiuni radio-tv, multe proiecte avem. Si anul 2011 l-am inceput foarte bine cu un proiect in colaborare cu gradinitele galatene “Ladita cu martisoare” in urma caruia acum avem o expozitie dedicate martisorului, tot in acest moment puteti vizita expozitia de fotografie “56 de zile in Bamako” realizata de Mihaela Chirvasuta, iar pe 17 martie va invit la o expozitie internationala cu imagini despre Valencia, autori fiind 6 jurnalisti fotografi spanioli, proiect in colaborare cu Revista “Nou Horizont” din Valencia unde sunt redactor colaborator – dir.poeta Adriana Vidroiu si Centrul Sociocultural “Din inima”, desigur, vor urma si alte proiecte. Din ce in ce mai multi galateni trec pragul institutiei noastre sa participe la evenimentele pregatite pentru ei, am deschis parteneriate cu scoli, licee, universitati si alte institutii culturale, tot la noi puteti sa va inscrieti copii la cursuri de canto, dansuri, instrumente muzicale s.a.

5.-Ce isi doreste poeta Angela Baciu anul acesta? pe 13 martie cu ocazia zilei tale de nastere iti uram “La multi ani!”
- Va multumesc foarte mult pentru urari si pentru faptul ca sunteti mereu alaturi de mine, doresc sa le urez “la multi ani!” si parintilor mei de ziua lor de nastere (mama e nascuta pe 13 si tata pe 27 martie), sunt oameni extraordinari, ii iubesc mult si le multumesc pentru tot ce au facut si fac pentru mine.
Sper ca in acest an sa public doua carti, o sa va spun despre ce e vorba cand vor iesi de sub lumina tiparului, sa ma bucur de vacante frumoase, primesc totul cu seninate si cu inima deschisa si ce e cel mai important: sa fiu mereu iubita ca acum, restul vine de la sine…
Interviu realizat de Angela Ribingiuc
Martie 2011

http://www.viata-libera.ro/articol-Angela_Baciu_promotor_cultural_2.html

sunt nascuta pe 14. e zi norocoasa.