Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



joi, 7 aprilie 2011

cu adolescentii la Colegiul "Perpessicius"

Dimineata cu poezie si o cafea fiebinte!
Marti 5 aprilie, a fost ziua scriitorului Fanus Neagu, din toata inima ii urez din nou “La multi ani!”maestre, sa ne traiesti multi ani sanatosi. Tot in acea zi, intr-o splendida dimineata de aprilie m-am bucurat sa ma intalnesc cu inimosii elevi adolescenti de la Colegiul Pedagogic “Perpessicius” din Braila. Mai intai am fost intampinata de d-ul Constantin Gherghinoiu, directorul colegiului – bucuros de eveniment, bucuros ca a mai publicat o carte, dar si putin incarcat de actiuni, caci era si in perioada unei inspectii.

Impreuna cu prof.Mariana Novac, intalnirea cu elevii s-a desfasurat intr-o atmosfera calma, blanda, s-a vorbit despre poezie, istorie literara, generatii, debuturi literare si cate si mai cate. Au citit din creatiile lor si elevii: Diana Condrut – cls.X A “Zbatere”, Violeta Anghelescu – cls. X C “Adevarul minciunilor”, Veronica Cange “Taine dunarene”, Andreea Burlacu “Cuvinte despre mine”, Dana Novac – cls.XI E “Schimbari”, Florin Gorgan – cls.XI E “O lume intoarsa pe dos”, Simona Bordea – cls.XI B “Ganduri”,Silvia Marinela Toma – cls.IX A “Mama”, Madalina Anton – cls.IX A “Gandurile”, Claudia Costache si Ionela Postelnicu “Primaveri furate” si “Poem”; dar au fost si alti elevi care nu au avut timp sa citeasca, insa mi-au dat poeme pentru a fi citite in cadrul cenaclului “Ion Chiric”; a fost prezentata si revista liceului “Pretul cuvintelor” care mi-a placut si sper sa mai apara si alte numere. A mai fost prezenta si bibliotecara de la Colegiul “Balcescu” d-na Luminita Dascalu ce a adus elevilor un dar de exceptie, cateva carti interesante: o colectie de carte de poezie: „Poeţi laureaţi ai Premiului Naţional de Poezie „Mihai Eminescu”, editată de Fundaţia Culturală ”Hyperion – Caiete Botosănene”, la Editura “ Paralela 45”; colectia cuprinde 19 volume – antologii de autor ale poetilor premiati an de an, de Uniunea Scriitorilor din România, la ”Zilele Eminescu” de la Botosani 9 în ultimii douăzeci de ani) colectie recent achizizionată în biblioteca Colegiului National ”N. Bălcescu” din Braila. Poetii premiati în ultimii 20 de ani la Botosani sunt: Mihai Ursachi, Gellu Naum, Cezar Baltag, Petre Stoica, Ileana Mălăncioiu, Ana Blandiana, Ştefan Aug. Doinaş, Mircea Ivănescu, Cezar Ivănescu, Constanţa Buzea, Emil Brumaru, Ilie Constantin, Angela Marinescu, Şerban Foarţă, Gabriela Melinescu, Adrian Popescu, Mircea Dinescu, Cristian Simionescu, Dorin Tudoran, carora li s-a adăugat, pe 15 ianuarie 2011 si Dinu Flămând.

La Colegiul “ Perpessicius” s-a putut vedea o colaborare extraordinara intre profesori, elevi si profesori, intre bibliotecari si elevi. Am raspuns catorva intrebari adresate de elevi, am povestit despre scriitori, am citit fragmente din interviuri cu mari personalitati, am citit “Scrisoare pentru mama”, Strada Amintirilor”, “Gust de absint”.

La eveniment a fost prezenta si d-na Simona Andrei – fotograf profesionist ce a realizat fotografii, atat la eveniment, cat si in centrul vechi, strazi, cartierul grecesc si alte locuri frumoase ale Brailei - o sa va arat cateva fotografii cand vor fi gata.

Noii prieteni pe care mi i-am facut in colegiu, coordonatorii principali ai intalnirii: Marioara Novac, Adriana Tudor, Carmen Aldea, Laura Gerea si Anicuta Novac, alaturi de directorii Constantin Gherghinoiu si Laca Ane Mary au facut ca acest schimb cultural sa aduca momente, clipe de neuitat, tuturor va multumesc.

Placut a fost si dialogul de dupa ora de poezie pe care l-am avut cu Simona Andrei, Luminita Dascalu si Marioara Novac cand, in fata unei cesti de cafea bauta in secretariatul scolii (din cauza inspectiei toate salile erau ocupate !) am pus la cale si alte proiecte culturale. Imi placea ca usa secretariatului se deschidea tot timpul si diferiti oameni intrau si ne intrebau diverse: de scoala, note, burse, ba chiar au venit si doi politisti comunitari sa intrebe nu stiu ce, a fost extrem de hazliu, dar aceste momente ne-au apropiat si mai mult si am reusit sa ne cunoastem si mai bine. Ne-am gandit sa facem un proiect cu elevii, undeva intr-un spatiu neconventional, un fel de “lecturile timpului liber” in care sa impletim poezia, jurnalul, muzica, fotografia, s.a.,sunt sigura ca va fi un experiment/ lectura extrem de interesant.


(fotografiile sunt realizate de Simona Andrei:

angela baciu, prof.marioara novac si elevii)