Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



marți, 19 aprilie 2011

RADU G. TEPOSU – in memoriam I

….asa cum l-am cunoscut…

era primavara lui 1987, eleva pe atunci la Liceul Pedagogic “C.Negri” Galati – scoala de fete si baieti se numea, aveam doar 17 ani. unul din profesorii de limba romana ne-a adus la scoala revistele literare “Amfiteatru” si “Convorbiri literare”, eram atat de bucuroasa, greu ajungeau revistele la noi. le citisem de nenumarate ori, aproape ca le stiam pe de rost, mi-am luat inima in dinti si m-am hotarat sa trimit si eu cateva texte la rubrica “posta redactiei”, nu indrazneam mai mult. din cauza emotiilor probabil, desigur nu e o scuza, am facut o mare greseala: pe plicul adresat revistei “Convorbiri literare” m-am adresat redactorului sef Radu G.Teposu si pe plicul adresat revistei “Amfiteatru” m-am adresat lui Mircea Iorgulescu, textele erau diferite, desigur. La scurt timp primesc o scrisoare de la Bucuresti de la revista “Amfiteatru” in care d-ul Radu G.Teposu foarte amabil imi explica incurcatura facuta, dar ca nu se supara si imi cere sa mai trimit cateva texte. asa a inceput totul, trimit si restul de texte, iar la scurt timp debutez literar in revista “Amfiteatru” cu o mica prezentare scrisa chiar de Radu G.Teposu la rubrica “Tinere condeie”, au trecut de atunci atatia ani…
de ce imi amintesc astazi toate aceste lucruri? pentru ca astazi ar fi fost ziua Domniei Sale de nastere (n. 19 aprilie 1954, Șirnea, județul Brașov– d. 5 noiembrie 1999)
Ii voi multumi mereu celui ce a fost pentru mine ca un parinte spiritual, pentru toate invatamintele, sprijinul si curajul pe care mi l-a dat...voi povesti si alta data despre bunatatea, intelepciunea, rabdarea cu care lucra cu oamenii si, mai ales, pentru adevarata scoala de literatura pe care mi-a dat-o mie...altora...