Sunt aici

"Sunt aici cu toate gândurile mele

Şi coastele pe dos nici eu nu ştiu cum

De am rătăcit atâtea nopţi fără nume fără aer

Zgomotele se aud atât de puternic în spatele pereţilor

Şi nu pot dormi - iubirea e cea mai hâtră pânză - din nou acelaşi gust de absint ... "



("Absintheria din oraşul vechi") - Angela Baciu



sâmbătă, 23 aprilie 2011

in Joia Mare - povesti cu Angela Baciu

(foto: simona andrei; copii in vizita la "Humanitas" in fata unui ceai spunand povesti de Pasti)


(foto: simona andrei: micutii povestitori de la "Joia de poveste" in cafeneaua "Humanitas" )


(foto: simona andrei;
in imagine: angela baciu si micutii nazdravani povestitori la cafeneaua "humanitas")


(foto: silvia filip; angela baciu la un ceai cu micutii)


(foto: angela baciu)



(foto: simona andrei)


(foto: angela baciu)

Mi-a placut intotdeauna sa ma implic in tot ce inseamna proiecte culturale pentru copii, tineri, artisti, dar, un loc special in inima mea il ocupa copii; pe langa poezie, proza, publicistica scriu cu o foarte mare bucurie si poezii pentru copii. Am organizat diferite editii ale “Atelierelor" mele,“GalART pentru tineri", “Povestitorii de pe Strada Domneasca”, “Un copil, un zambet”, “Povestitorii de pe Strada Domneasca”,"Serile de Poezie de pe Strada Balcescu" in colaborare cu Uniunea Scriitorilor din Romania - filiala Iasi, colecte de carte si de papusi si cate si mai cate.

In preajma sarbatorilor pascale, gandurile mele s-au intors tot spre copii si impreuna cu echipa de la “Humanitas” Galati am pus la cale sa vina Iepurasul chiar in Joia Mare; si vedeam cum vor veni micutii, vor asculta poezii si povesti, vor spune si ei povesti in fata unui ceai cald, intr-o atmosfera frumoasa, de bucurie, sarbatoare, pe care am numit-o eu “Joia de poveste”.
Am fost extrem de bucuroasa sa vad ca parintii, bunicii au venit impreuna cu cei mici la aceasta intamplare de suflet. In acea ora de vis s-au auzit rasete de copii, se auzeau chiar de pe Domneasca, au intrat mai intai timizi in librarie, au facut cunostinta cu echipa "Humanitas" si s-au "instalat" in cafenea; pana am facut eu ceaiul, ei au vizitat libraria, s-au oprit la standurile cu carti pentru copii, s-au bucurat de reduceri si, fireste au cumparat tot felul de minunatii: de la carti, povestile lui murdarici, semne de carte, lumanari si ornamente de pasti;


In timp ce le asezam ceaiul pe mese si pregateam covrigeii i-am intrebat daca cunosc semnificatia Pastelui si ce inseamna pentru ei iepurasul; nu mica mi-a fost mirarea sa vad cat de multe lucruri stiau, ba mi-au luat-o inainte si au citit poezii, ghicitori, scurte povestioare cu talc, majoritatea cu tema pastelui, despre iepurasul si ouale incondeiate, au povestit despre animalutele pe care le au acasa si cate si mai cate. Au fost si cateva nemultumiri, este si firesc atunci cand lucrezi cu copii, unul dintre ei spunand ca este cam tare covrigelul lui, unul dintre parintii prezenti sugerand sa il inmoaie in ceai, in rasetele tuturor (asa am inteles cat de sinceri sunt copii si hazlii) am ascultat si poezii cu umor, dar si intamplari despre cum pregatesc copii acasa impreuna cu parintii lor in fiecare an Pastele.
Au venit gradinite din Galati cu educatoare si invatatoare, (multumesc pe aceasta cale in special d-nei ed.Argentina Balica si intregii echipe de la Gradinita nr.51), dar "actorii" principali au fost chiar copii. Au vorbit: Maria Andrei, Beatrixe Valentina Avram, Andreea Aida Duda, Miaela Mantale, Nectarie Diaconu, Darius Stefan Balica, Cosmin Roscaneanu, Mario Valentin Vicol, Stefan Ionut Craciun, Marian Mantale, Daria Ana Bacsin, Anca Delia Botez, s.a.
O sarbatoare de suflet , cu iz de poveste, o sa va invit si la editia urmatoare “Joia de poveste”,o sa va spun ce tema vom avea atunci, abia astept sa ne revedem.

Tuturor "PASTE FERICIT!"